fredag 19 oktober 2012

I väntan på tvätt hinner väl alla löven falla av träden....


(Gammal bild)

Jag är så rastlös så jag tror jag spricker långsamt! 

Dansar runt i min lägenhet och känner mig sådär ovanligt snygg, ni vet då man till och med passar i en plastpåse men ändå är dödsläcker. Hade Nicole sett mig nu hade hon sagt som vanligt: Mamma, du är en snygg tönt när du gör sådär. Det sa hon sist jag sprudlade av energi + snygghet och dansade vilt runt i vår stora 69:a. Men nu är hon inte hemma, så jag kan dansa bäst jag vill...Fast egentligen vill jag inte dansa, framför allt inte här hemma. Egentligen vill jag ut, ut bland folk och vara kreativ. Typ hänga på bibblan och se smart ut....Inte ens Holgers lockar i dag, för där måste man ju sitta stilla. Jag vill dricka mitt kaffe ståendes.
Just nu hade jag kunnat gå till Åmål och tillbaka igen, gärna baklänges, men nej skulle tvunget ha veckans sista tvätttid, så här får jag sitta snällt och vakta klockan. Klockan 4 är den slut, klockan 4 ska Nicole hem. Jaha, ska jag ta detta som min egentid, i så fall suger den.

 För varje minut som går, faller ett löv...

Jag väntar faktiskt inte bara på tvätten, jag väntar mejl också. Som det ser ut just nu får jag nog vänta till måndag, alla myndigheter och liknande verkar redan tagit helg. Inget jobbbesked i dag heller med andra ord. I stället dunsar det in ett tjockt frågeformulär från Statistiska centralbyrån som ytterligare en påminnelse om min enformiga vardag "Är du arbetslös?"



För varje minut som går faller ett löv...



....Snart har väl alla ramlat av och här sitter jag...




Inga kommentarer: