söndag 28 oktober 2012

"Hem till Tyringe"

Klockan är 02:55 eller 01:55, beroende på vad man vill, strax dags för vintertid, men har man inte somnat räknas väl sommartid än. I fredag kväll kom vi. I dag lördag har vi shoppat tills det skavde i plånboken, städat tills det skavde i lugnorna och saknat så det skavde i hjärtat.
Lämnat små högar överallt i huset, då vet de att vi är här. Det är plötsligt stökigt, det väsnas plötsligt mitt i natten och små fötter kallar på uppmärksamhet när de minst annar det. Den här helgen har varit deras helg, familjen, de närmaste. De har mått gott av vår närvaro och i morgon ska vi tjuvstarta "Alla helgona helgen" tillsammans. Vi ska möta min allra bästa släkting, hon som stått mig varmast om hjärtat. Min moster. Hon är snart 70, men lika vital och vacker som när jag såg henne första gången. Visst har jag saknat det festliv jag hela tiden erbjudits sen jag kommit hem, men samtidigt har jag varit nöjd med att bara vara hemma och smaka på pappas drinkar och skålat med min familj i lugn och ro. Dock sover de tidigt jämfört med mig och jag saknar. Saknar min Pär, min andra hälft och jag känner mig lonley. Han är det finaste jag vet. Han är långt borta. Jag anser nog att klockan är 03:05, det kanske hjälper mig i säng. I kväll får jag nittosängen ifred, då dottern hittat ett lektält som hon hellre spenderar natten i. Jag hade gärna krypit ner där, då jag offrat min madrass åt hennes bekvämlighet, men kanske soffan har nått att erbjuda på teven, då mamsen och pappsen uppdaterat sin teve och kanalutbudet är annolrunda. Drabbades av allergi i dag, det var onödigt, men så är det. Allergi gör ont, finns inte så mycket botemedel när den väl slagit ut trots medicin. Ögonen är röda likt pulserande blod, lugnan öm och halsen kliar. Tur jag ägna denna helg hemma, för även om det är Halloween helg nu, vill jag inte se ut som en zombie.... God natt 

Halloween helg (fest) År 2010
 

Inga kommentarer: