lördag 7 juli 2012

Vilken skillnand det är på att gå och gå

Ja, gå det gör vi ju jämt, från morgon till kväll. Inget svårt om vi inte har benproblem. Däremot om vi rör oss för att det är planerat: en motionspromenad, power walk eller joggingtur då blir det plötsligt annorlunda. Jag har rört mig hela veckan, jag. Från sängen till toan, från toan sängen och kanske några meter där emellan. Dock har jag inte satt ner mina fötter i backen med en fart av 4-8 km/h, på väldigt länge. Förrän i dag. 1,9 km på 26 minuter. Det känns som ingenting, då farten inte ens var över 4,3 km/h, men benen pulserade som elektricitet och svetten rann. Visserligen sken solen i kapp med åkrarna och temperaturen nådde upp till ca 27 grader. Jag går från morgon till kväll, men ingen ansträngning. Jag går en stund på dagen och jag är helt slut. Varför denna skillnad på medveten och omedveten motion? 
I morgon, ska jag gå en stund till och morgonen efter det och efter det...

Inga kommentarer: