måndag 16 april 2012

Hej va det går!

Livet och dess vändningar, det är precis så jag hinner med. Är som att lära sig en ny dans, ett nytt språk på mindre än en minut. Ibland läskigt, men ofta rätt spännande....Fast som ni kanske märkt är jag ibland rätt less på dessa vändningar och blir så där low och hatisk. Nu sitter jag och skrattar åt mig själv och hur rätt min mamma alltid lyckas ha.  - Efter regn kommer solsken, efter mörker kommer ljus, ja hon har försökt med alla klyschiga meningar och även egenkomponerade för att få mig att se att det mörker jag var i, inte varar för evigt. Jag tyckte hon var tjatig, sådär mammatjatig. Så som min dotter tycker jag är. En riktig tjatmamma...Min dotter kan skriva och läsa till 80 % på egen hand nu, min dotter är fem år.
Själv märkte jag att lite uppmärksamhet från någon annan än henne kunde få mig glad igen och är jag glad ja då behöver jag inte bo i soffan och bli apatisk, utan tycker det är rätt spännande med allt som rör sig eller andas..Nej, jag är inte kär även om det kanske låter så, men jag är fruktansvärt glad. Igår ringde dessutom en av mina äldsta vänner och fick mig att skratta så mycket att jag fick ont i magen. Det var länge sen. Som inte all denna varma vänskap de senaste veckorna skulle vara nog, så ringde ------------------ (håller namnet hemligt ett tag till) och frågade om jag fått nått sommarjobb? Hade visserligen inte kollat min mejl på några dagar nu, men sa direkt nej. Detta resulterade i att jag ska upp till -------------------- för en intervju och planera dagar för bredvidgång. OM jag får just detta jobbet så tror jag på högre krafter, på riktigt och än mer om jag klarar av det så pass bra att jag kanske får behålla det till hösten....Inte hoppas för mycket, men tro på att livet inte bara är skit, det får man. Jag blir visserligen glad bara jag får jobb i sommar, har till och med sökt i Åmål och Grums, längre än så orkar jag faktiskt inte åka.
Jag har sökt jobb inom handikappsomsorgen, demensvården och äldreomsorgen och just nu håller jag på med studieenhet 2 i näst sista kursen - Demens. Tyckte jag gjorde första så slarvigt, visserligen aldrig nöjd när jag väl lämnat in arbeten för rättning, men nej slarvigt i svenska språket eller ej - Väl godkänt, betyder att jag fått med de svar de söker + lite till. Jo för så är det, hur mycket skit jag än mått detta året, så har jag alltid försökt hålla tråden i skolarbetet på samma nivå och lyckats. Fast det krävde ju också att jag nu sitter här arbetslös och rastlös, men det är det nog värt när sommaren väl kommer om 5 veckor!!

Inga kommentarer: