lördag 14 april 2012

Egentligen är jag jätte bitter

Och kanske kommer mitt barn vara bitter på mig för det här, minst 2 gånger i framtiden. Trötta ögon tvingar sig att titta på barnprogrammet hon redan sett. Magen svider, den vill ha mat. Så nära nu...både maten och tröttheten. Vem vinner. Brända fingrar plockar ut det som varit gömt tillräckligt länge i ugnen. Stressen i kampen mot klockan. Vem ska vinna...Jag önskar jag hade flera armar eller bodde i ett kollektiv...Jag har varken eller...Jag vet att det är bara att kämpa, klara det själv, men egentligen är jag bitter, väldigt bitter. Vill så gärna ge henne allt i hela världen, men det enda jag kan ge henne är mig. En dag när hon blir stor, kanske hon också blir bitter av minnet på bara oss två, men nu är det så och det är något bara framtiden kan avslöja....

Inga kommentarer: