tisdag 30 november 2010

Händeserika måndag, avklarad

Den blev bättre än förväntad.

Första dagen på dagis gick galant. Personalen på dagiset Tuvan är jätte trevliga, barnen är så söta, huset är som taget ur en Astrid Lindgren film och det känns som Nicole kommer trivas.

Kommunen värnade om sina invånare och hade skrapat gatorna lagom fina för att kunna dra en pulka igenom samhället och skrapade även fram min bil. De arbetade hårt hela dagen och de gjorde det vackert.

Vädergudarna var på Säffles sida och trots att minusgraderna nådde 13 så sken solen och snö fall och isande vind höll sig borta. Detta bidrog till en del snölek och ovanligt långa minuter ute i kylan. Det var nästan riktigt behagligt att vara utomhus, men bara nästan.

En rund in till fastighetsägaren för att klappa hund och för att sätta upp mig på hyreskontraktet och påminna henne om den den gamla hyreslistan som hänger i trappan, inte ens Coffe står med. Hon lovade att ändra och snart är det 100% bekräftat att jag är en Säfflebo.

Ett besök på arbetsförmedlingen för att sälja sig och säga " här är jag och jag vill jobba..tror jag i alla fall. Ska kallas för ett återbesök snart för att träffa min handledare och fram tills dess har jag ägnat kvällens sista timmar åt att uppdatera mitt CV på platsbanken. Ovanligt lite intresse för facebook, tro det eller ej.

Energin har varit på topp hela dagen och vi har inte använt bilen en enda gång och har både sparat bensin och fått kall motion och det känns som livet är på väg tillbaka och allt jag kan säga är: Välkommen livet!

Inga kommentarer: