söndag 21 februari 2010

Lång resa hem =skrivinspiration

Har haft skrivkramp i flera månader nu, men efter en låååång resa hem fick jag värsta inspirationerna och utkasten flödar här kommer några smakprov:

Biodejt:
Gud, vad jag saknar att gå på en biodejt. Komma sprudlande av kärlek och beställa popcorn, visa upp sin partner och i pannan står det: "Han är med mig, bara med mig och vi ska på bio". Vi har planerat det här länge, det är den perfekta filmen för oss. Vi vet att vi har köpt en massa godis, men vet att vi kommer ägna mesta av tiden åt att smeka varandras händer och slänga av blygsamma leende i den mörka biosalongen. bara vi........................(Inspiration: Cosmorama i Kristianstad när jag var där och käka på Burger king. Typ så här kommer texten se ut...Kanske..



Ett leende som Joaquin Phoenix:
Någon mer än jag som har sett Walk the line? Någon mer än jag som fallit för denna skådespelare som tar sig ann Johnny Cash liv? När jag såg dig visste jag direkt att du, kunde le som han. När jag hörde dig skämta kändes det som en film. Vilken typ av film vet nog inte ens du. Du ler när du ser mig, väntar in mitt sökande på din uppmärksamhet. Du slänger av några kyssar för att visa att du ser mig...Du vet vad jag tycker om dig och du njuter av det..........(Inspiration: Ettt par jag känner.)

De kallar mig Rallykalle:
Vägarna känns både nya och gamla, men det är inget som skrämmer mig. Hastigheten far i väg, kontrollen är på max. Var får jag all fart ifrån? varför går det så fort? Varför ska det alltid komma någon i vägen och förstöra ens framfart och varför ska just någon köra i nåt som borde vara olagligt fast åt andra hållet, vem är det som stressar, jag eller livet? En trafikfara eller en trafiksäkerhet, är det ens någon som kan svara på det?....................(Inspiration: Jag själv ute på vägarna)


Inga kommentarer: