tisdag 9 februari 2010

Ännu en helg har farit förbi

Tiden rinner i väg fortare än fortast, redan tisdag kväll. Men än är minnena färska.

I Fredags var en ganska velig dag, men ack så trevlig. På skoltid spenderade jag så mycket tid jag kunde med mitt arbete, fast tyvärr var jag osmart och kom för sent och satte mig uppe i Philip klassrum, vilket resulterade i ingen närvaro i Religionen. Surt. Efter det packade jag in Nicole, Dennis, massa packning och mig själv i bilen och for till Kristianstad för att träffa mamma, eftersom Nicole skulle till Skåne över helgen. Efter det åkte vi vidare in till och små shoppa lite. Kallt, men hur mysigt som helst. Väl hemma var jag bjuden och objuden till både det ena och andra, men hade as svårt för att välja och var inte så sugen på att dra ut själv. När jag äntligen hade en buss att passa för utgång, missar jag självklart den och alkoholen hade redan flödat i kroppen så det blev ingen bilresa heller. Nähe det vara bara till att vara hemma och ha hemma mys, vilket resultera i att jag somnade och hade ingen möjlighet att berätta för min polare att det blev inställt. Blidde lite sura minner när jag klev upp ur den trygga varma soffan, men det gick snabbt över. Spenderade dock hela förmiddagen liggandes och hade det hur soft som helst.

Men lördagskvällen var redan bokad sen minst en månad tillbaka. Det var dags för stamp, trancefest. Folk från skolan ville med men än så länge var allt virrigt och folk mådde upp och ner. Det slutade med att jag själv fick köra ner. Jag peppade mig i en extra timme. Resan gick jätte bra och ca 01:05 tog jag plats på dansgolvet bland mina underbara vänner. Träffade massa nya människor som jag pratade bort en del tid med i baren men när det var dags för kända liveset så gick jag ombord på det gungande dansgolvet och njöt till fullo. Min nya favorit Icaruz skapade porr för öronen och jag filmade det och gav ifrån mig små glädjetjut. Jag stannade tills det stängde. Sen svek jag min sötnosar till vänner för att hänga med de nya folket på efterfest.

Proggresive trance live -Icaruz


Söndags morgonen var jag helt seg, men inser snabbt att jag är inte hemma och måste hem. Jag ruskar liv i folket för att få ordning på var jag höll hus i Malmö. Det var inte där jag ville i alla fall. Jag lämnade dom vid lunchtid, det var dags att leta reda på min bil. Men självklart gick det inga bussar samtidigt som jag. Fast det gjorde inget. Trots kylan var det rätt skönt att gå. Tackvare mitt lokalsinne hitta jag tillbaka och fick dessutom chans att se näst intill hela Malmö med nya ögon. Jag rensade tankarna och bara njöt av det jag såg. Höll på att gå in i en kille som såg jätte skum ut med huva och keps, när han höjde huvudet såg jag att det var komikern Robin Paulsson. Väl vid bilen var det bara raka vägen hem och jag hann knappt innanför dörren så var min familj här och vi hade familjemys med mat och konditori semlor. Läckert, men fatta vad jag decka sen!

Inga kommentarer: