onsdag 10 februari 2010

En snabbt avklarad dag

Jag och Dennis kom till skolan och såg ut som vi skulle på en galapremiär eller nåt. Väl spacklade, hårt stylade och med ett sexigt leende på läpparna. Folk blev ju inte direkt förvånade över att vi var överstylade, inte precis som detta var första gången. Dock fick vi inte visa upp oss länge, eftersom dagens redovisningar var slut redan vid lunchtid!! Jaha, var bara att gå hem och äta och fundera på vad jag skulle lägga de närmaste 4 timmarna på! Visste inte om jag skulle vara glad eller besviken över vår plötsliga ledighet. Dennis hängde med hem och snacka lite skit.I samband med att han skulle gå, kände jag att en brutal trötthet höll på att drabba mig. Med rädsla för att somna och kanske vakna alldeles för sent for jag tillbaka till skolan. Jag stötte ihop med Hampus som var fast på skolan till halv tre. vi tog en kaffe ihop, rökte och satte oss på torget (aulan) och snacka skit. Jag kämpade emot tröttheten, men den värkte i kroppen och jag for runder med blicken över lokalen för att inte tänka på det. Det var dock inte så uppskattat av Hampus eftersom han satt och skissade av mig och det tog en bra stund innan jag fattade det. Tyvärr var jag dock för rastlös i kroppen för att agera modell så han fick sudda en jäkla massa gånger. Han ville inte bara att jag skulle sitta stilla utan.....Ja sen var en diskussion igång. Vad heter det om man vill att någon ska sitta 100% stilla : Stillare, mer stilla eller riktigt stilla? Den frågan snurrar än i mitt huvud! Jag gick och satte mig i mitt klassrum sen och slösa en massa tid på facebook och väntade ut tiden för att hämta den lilla så man kan komma hem och äntligen har klockslaget slått till, nu är det dags. Nu tänker jag inte sitta stilla här mer!!

Inga kommentarer: