måndag 15 februari 2010

El medico live i Karlshamn 12/2

Jag hade redan bestämt mig, det här var ju något jag inte kunde missa, men skulle jag orka. Jag körde och lämna Nicole hos mormor och morfar och sen for jag till Dennis och drack lite kaffe och snacka lite. Det slutade med att vi plötsligt bestämde oss för att dra tillsammans, men med tanke på att vi var inne redan innan 22 tiden behövde vi en förfest. Hampus var inte så svår att övertala. Vi stressade hem till mig och slängde på oss smink och attackera bussen precis innan den rulla förbi mitt. Vi hann! Nästa uppgift var att hitta ut till förfesten. När vi väl hittat busshållplatsen var vi glada o tänkte att hampus skulle leda oss upp till husen precis bredvid så vi kunde komma ifrån den jobbiga snöstormen som pågick. Ack så fel vi hade. Kändes som vi gick i en evighet mellan hus, parker och skog och inte nog med det skulle festen vara allra längst upp. Jag kände han som höll i festen sen den gången jag var på fest hos Hampus. Massa folk, men inte många vi kände, men Hampus försökte se till så vi hade roligt. Vid elva tiden tog alla taxi in mot Harrys, där blev vi av med de andra rätt snabbt. Harrys var precis som det alltid brukar vara, trevligt. Inget mer. Det som skulle bli kul, blev i stället en dryg väntan på livespelningen.

El Medico live Karlshamn 12/2

El medico började minst en kvart tidigare så vi hade missat lite. Känslan var awsome. Exotiskt tung gung, sjukt mycket människor och jag hade en kamera som kunde föreviga det. Fast efter nån timme var det inte lika trevligt. Det var sjukt trångt och alla puttade på alla och hettan i rummet blev bara sliskig. Då kom nästa vänta, till bussen skulle gå. Alla de andra var så fulla och uppe i sitt så de var inget roligt att hänga med. Vi drog till och med tio minuter tidigare..jag somnade på bussen och drömde om tung gunget fast med rätt mängd människor. Det var en härlig dröm. Vaknade av att det Dennis peta till mig, dags att hoppa av. vi pratade en lång stund när vi kom hem, försökte förstå vad vi tyckte och vi tyckte typ samma. det var trevligt.

Tror de flesta känner igen denna låten, kan lova att det var ändå rätt mäktigt att höra den live med han stående framför mig:
http://www.youtube.com/watch?v=jyRnJbla3uk

Inga kommentarer: