måndag 1 februari 2010

En galet bra helg

I fredags var det shopping, fika och massa körande som gällde efter skolan. Sen bar det av till lite halv vild förfest på internatet innan vi fick skjuts in vid 22:308 till Harrys i karlshamn. Där var det beach teama trots vinterkylan. Jag hängde med Hampus, Kalles polare. Första gången jag var ute med han ensam, men han var lika trevlig som alltid. Vi dansade, det bjöds på drinkar och vi hängde en hel del uppe i V.I.P rummet. Jag blev av min kamera men lika kul hade jag ändå. Kvällen var för bra för att va sann för att man skulle kunna undvika att nåt sånt skulle hända. Efteråt var det efterfest hos Hampus med mumsiga fyllda tortillas med bland annat feta ost, oliver, soltorkade tomater och självklart mer dricka.

På lördag morgonen var man rätt seg, men var ändå inte kapabel att röra sig hemåt förrän eftermiddagen. Innan hemgång blev det massa kaffe, Film, fönstershopping och promenad. Väl hemma fick jag kombinera sovande med bad i nån timme sen stressa i väg på min dotters fasters födelsedags fest 9 mil i från. Väl där var det bara dunder mysiga människor där, röd vin, loungemusik, ciggaretter och frukter. Och jag och födelsedagsbarnet som var uppe lite extra länge avslutade kvällen med tända ljus och nåt avsnitt av Paradise hotel. Sent i säng, men helt värt det.

På söndagen vaknade jag först vid 13:30 tiden. Vi ägnade 2 timmar åt att äta mackor och dricka sjukt mycket kaffe och bara mysa. Vid 16 tiden bar det av för mig o Nicoles pappa hem i snö yrvädret. Vi kom hem och städade upp röran som jag skapat under helgen och sen kom mina föräldrar med Nicole o vi hade familjemys med pizza och Pippi långstrump film. Lagom till att de hade åkt hem så ringde farmor och berättade att äldsta fastern hade fått barn, en liten flicka. Fick se bild, hur söt som helst. Avslutade helgen med ett långt snack med Nicoles pappa och lite religionsläsning och det blev inte mycket till sömn.

Men i skolan var jag i dag, inte piggast i stan kanske men fysik närvaro. Fick göra en tung uppgift som tärde rätt mycket på energin men de behövdes göras. Jag mår bra men är självklart jätte ledsen. Så om jag inte satt och plåga mig själv med rastlöshet, massa kaffe och tunga funderingar så var jag ute och rökte med Becca och co. Tung dag, men nu är den snart slut och jag ska snart gå och vila igen, eftersom all kaffe i dag har gett mig magknip. Ses i morgon gott folk, Ny dag nya tag!

Inga kommentarer: