torsdag 29 december 2011

Ingen mer julmat för då spyr jag!

Dagarna har varit intensiva, mysiga och rent av magiska. Familjerna har avlöst varandra, från Skåne till Blekinge, från Blekinge till Småland. Familj, vänner. Kärlek, gemenskap, fest. Shopping, mat, sova, fest, skolarbete, mat, filmer, mys, sova, fest, skolarbete, mat, promenader, skolarbete. Sista veckan har tagit sin början nu, den börjar där julen slutar. Dagarna närmar sig nyår, dagen då vi ska skåla ut 2011 och hälsa 2012 välkommen. Jag hoppas 2012 är mitt år. Året ska i vilket fall börja med en anda av det förlutna, precis som mycket av hela den här resan. Denna lilla minisemster går mot sitt slut och så även kursen Människan socialt och kulturellt, men än har jag lika mycket kvar att skriva om som jag har att uppleva. Än är det Skåne som gäller och nu kallar min gamla tonårssäng på mig, där hon ligger och väntar. I kväll ska jag lägga mig ovanligt tidigt och jag önskar mig en själv en riktigt god natt och hoppas alla ni andra har haft en helmysig jul.

Inga kommentarer: