onsdag 18 april 2012

Ur & skur dagiset Tuvan i Säffle

Bara några månader kvar, sen är det slut. Slut på tiden på världens bästa dagis. Jag har faktiskt testat att tycka illa om det, men det går inte. Varje dag jag lämnar Nicole på dagis lämnar jag det mer än ofta med ett leende, då jag alltid möts av ett leende av helt underbar personal och supersöta barn. Miljön är helt fantastisk då det ligger precis i utkanten av östra delen av Säffle. Det är ett utedagis, vilket innebär att de är ute så mycket som bara går. De har en stor yta att röra sig på med massa buskar, en del träd och blommor och det verkar alltid vara något nytt att upptäcka bland löv och grässtrån. Under vår, sommar och höst är de knappt inomhus. De är på Mulle, går till parken, biblioteket och går och badar bland annat, alltid är det nått och god mat verkar de få varje dag. Jag hör sällan Nicole klaga över en dålig dag på dagis och det känns lite trist att om några månader är tiden på Tuvan slut, då är Nicole en av 7 som ska gå vidare till förskola/fritids. Önskar hon kunde stanna på Tuvan för alltid, men det går ju inte, det är ju bara för mig att inse. Tänk om jag inte ringt fröken Ann och bestämt det där besöket för att se hur dagiset ser ut och se om det var något jag ville söka till, den där dagen i oktober 2010, hade jag varit lika nöjd då...?

Fettisdagen firas i dagis fina paviljong 


För ca 1 ½ timme sen, kom jag hem från ett litet men väldigt bra föräldramöte. Det var ett ämne som kanske inte berör hos med barn födda -06, på samma sätt som de andra föräldrarna med mindre barn, men bara att dagis kallar till ett litet informationsmöte för att ge möjlighet till diskussion mellan föräldrar och fröknar, skänker oss alla trygghet och en tro på att de vill göra allt för barnens bästa och samtidigt vara noga md att behålla kommunikationen mellan dem och oss föräldrar Jag tror ingen av oss ångrar valet av dagis och jag personligen rekommenderar denna typ av dagis - Ur & skur.
Kärlek och respekt till Ann, Susanna, Annika, Helena, Caroline, Marielle & Dalvanete!

Inga kommentarer: