tisdag 24 april 2012

Så lycklig att jag kunde döö

Hade jag kunnat blogga från sängen hade jag varit ännu lyckligare, men nej kan inte få allt, men tydligen kan man få mycket (när man minst anar det)
Vet inte vart jag ska börja, så jag börjar med idag, dagen I ( I = intervju) Igår kväll drabbades Nicole av en sån där sjuklig förkylning vilket innebär att hon inte kan sova och snoret yr i kapp med alvedonet och allt är bara kaos. Jag hade varit duktig och lagt mig i tid, men vad spelade det för roll. Min sista runda in till henne var 04:55 och vi skulle upp 05:30....Som om inte det varit nog hade mardrömmarna forsat över mig hela natten och varje gång vakna jag upp i panik och det kändes som jag fått stryk när jag väl klev upp. Som vanligt när Nicole är sjuk på nätterna var hon helt återställd runt 06:15 (önskar jag hade samma morgonmagi)
Det var Mulleväska och sova-över väska som skulle packas och dessutom sminka till ett trött mammansikte..Hade jag haft 4 armar till hade det inte varit så stressigt, men det gick. 7:15 var liten på dagis och jag kom till och med 10 minuter innan intervjun skulle börja...
Jag? hon som verkar ha en förbannelse över sig om att ALLTID vara sen annars....
Var mötet skedde, får du bara veta om du frågar, då jag inte tänker gå ut med var jag ska jobba förrän jag väl börjat, men kan säga det som redan är en självklarhet (med tanke på min utbildning) så är det är inom äldrevården igen.
"Du verkar passa här, så vi får hoppas att du trivs här också"...Var bland annat en av alla meningar som utbyttes tillsammans med möte med personalen, schema och arbetskläder...Ja ni läste rätt, arbetskläder. Nu är det nästan på riktigt, på riktigt är ju först när jag börjat, men det är nära nu. Jag blir äntligen en av dem som jobbar heltid (igen). Som jag längtat! Som ni kanske förstått har jag inte mått så bra ett tag, då allt pluggande (och även mycket annat outtalat) gjort mig helt isolerad och deppig. Dock har de senaste veckorna fått upp mig ur soffan och med ett leende på läpparna och jag är nöjd med den nya typen av vardagen. Dock får jag nu äntligen se att moroten för allt pluggande som jag trodde hade ruttnat, faktiskt är mognare än någonsin och den är min om några veckor!

Efter så mycket ovisshet, är nu sommaren planerad i ett kick: vet nu att det är möjligt för mig att åka på "semester" till mitt efterlängtade Skåne & Blekinge i några veckor! (I´m coming home)  Mitt sommarlov lär visserligen bli "striktare" när jobbet väl börjat, men vad gör det, det är ju det här jag kämpat för, så: Välkommen Sommar 2012


"Det tog över 4 månader, men nu börjar det äntligen se ut som 2012 är på min sida"

Inga kommentarer: