onsdag 5 december 2012

Stinker häst, på riktigt!

Det har jag inte gjort sen jag varje vecka besökte Säffle ridklubb o ryktade och red deras fina hästar. Nog för att jag varit ute i stallet, matat, ryktat o släppt ut dem var och varannan dag sen jag kom ner, så har jag inte ägnat stallet någon större omsorg. Förrän i dag. Höll andan och började tokstäda så lungorna blev dammiga (är dammallergiker som dessutom inte tagit någon medicin i dag), men det va det värt, för fy va vackert det kommer bli. Dock tänker jag bara göra så med ett av de två stallen för det var rätt utmattade för kroppen. Men för en gång skull är huvudet fyllt av energi, lust och mig själv. Mycket stenar har landat på mig den senaste tiden, men nu har jag brutit mig ur bumlinghögen med ett hjälteryck. Kanske är det för att jag är omringad av hjältar som min pappa och "zoégashjälten" eller så är jag min egen hjälte? 
Om inget annat så är jag min ponnys myshjälte i dag. Även om han är en häst, så tror jag han blir glad, han ska ju också få känna på julkänslan och få se sin matte le för att hon är glad, inte för att hon måste.

1 kommentar:

deeps sa...

and day after?
couldnt read anything... English pls