söndag 4 mars 2012

Jersey Shore i massa år

Ja för er som inte kopplat det så tillhör jag den grupp av människor som gillar och ser mer än gärna på MTV serien Jersey Shore. Den innehåller allt en riktig dokusåpa ska ha, bortsett från att det inte är någon tävling, så ingen åker ut så man lär sig älska eller ogilla samma karaktärer. De som är med är alla amerikanare med italienskt eller spanskt påbrå http://sv.wikipedia.org/wiki/Jersey_Shore_(TV-serie). Sverige försökte göra en copy för nåt år sen med lite blandade rikemans svenissar, men det verkade inte ens hålla en halv säsong och lagom till att man vant sig vid det så var det slut, forever. Det kallades för Kungarna av Tylesand och med tanke på att det är Sverige och inte USA, uppskattas inte riktigt sånt beteende ute bland folk och bland polis, oavsett om det är ett filmteam med. Jersey Shore började redan 2009, men det var först under sommaren 2010 då jag lärde känna folk som själva såg sig som en del av karaktärerna i serien. Bland annat en kille som alltid kallade sig för The situation och en annan som hade kropp som Ronnie, jag själv var Sammi för ett tag *haha*
Det komiska är att jag fram till just dagens avsnitt har trott att alla dem är massa år äldre än mig,jag är 86:a. Det visade sig att bara två av dem är äldre än mig (80 och 81:a). Resten är 86:or,87:or och 88:a.
För första gången ser jag en återblick av de första säsongerna och jag bara ler. Just love it. Förr kolla jag för hela gängets bus, nu är det mest för Pauly D, typ gått och blivit lite småkär i en sådan personlighet och den kroppen så klart. Från början kunde jag inte ens se hans frilla, men precis som i verkliga livet så vänjer man sig vid folks annorlunda utseende och ser till deras persona i stället. Ja tänk vad en simpel dokusåpa kan göra med en. Go Gudios!


Längst bak: Mike The Situation, Jwoww, Ronnie
Längst fram från vänster: Snooki, Pauly D, Sammi, Vinni och Deena

Inga kommentarer: