fredag 16 mars 2012

5 år och 38.8 grader i feber

Inne på dygn 3, feberskillnaden är minimal och har pendlat mellan 38.3 - 39.5, men inte är hon trött o gnällig för det. Det enda hon gnäller om är att jag tjatar och att näsan rinner. Vatten är det enda med garanti man får i henne mängder av, allt annat är hopplöst. Har sympatisovit med henne, låtit henne ligga i min famn och vi har tillsammans blundat. funkat lite grann, men inte tillräckligt. Hur lär man en femåring (dessutom gnällig femåring), att bara för att det är varmt betyder det inte att man bränner sig. Lyckades först för en timme sen, få i henne någorlunda varmt honungsvatten. Effekten jag sökte kom. Hon blev tvärttrött och ligger nu frivilligt i sin säng. Jag kan nu för första gången plugga i lugn o ro. Dock känner jag mig stressad, så mycket som ska göras. I kväll är vi bjudna på middag och timmarna krymper. Hon ska bli bättre, jag ska hinna bli färdig med mitt + att jag lovat pannkakor tills att hon vaknar...snart är det nog jag som har 38.8 på grund av stress....

Inga kommentarer: