onsdag 28 september 2011

Höst, nedräkning, plugg, wordfeud, Adam Levine och en Onepice

Ja min rubrik var lång, men det antar jag att denna dagen kommer bli också. Dagar, månader och tid har passerat och jag är nu 25 och inne på höstterminens andra kurs. Löven i Säffle har målat sig brandgula och höstluften ligger och kittlar en i nacken, nu är det nog rätt säkert att det inte kommer dyka upp fler varma dagar här och dessutom har vi vargar ute på Näset. Tur man redan kört där ute två gånger detta året, för fler gånger lär man inte hinna innan vintern är här och då tror jag inte Näsets vägar är de lämpligaste att besöka. Då kommer jag nog hålla mig uppe på mitt nya torn och spana på alla som smyger förbi på vår gata. Ja, för nu är kontraktet skrivet och innan helgen flyttar jag in. Vet inte vem som längtar mest, jag eller hon?

Just nu är det väldig K-A-O-S här, allt är rörigt och det packas upp och det packas ner. Fast det jobbigaste är nog att jag så gärna ville ha med mig mina speglar att jag så omsorgsfullt packat ner dem först, trots att det är dem jag behöver sist! Försöker tvätta, städa och sortera, men helst vill jag bara bära över allt i svarta sopsäckar och ta tag i det först när jag flyttat in.
Hur det blir med den biten, återstår att se, ska ju börja med att skicka upp kontraktet till högsta hönsen i Sunne. I Sunne har de björnar och litteraturfolk, har jag hört.

Gjorde ett avbrott mitt i mitt skrivande för att följa med min Coffe på lunch. Efter det följde jag honom till jobbet, tog mig en promenad liksom. Då upptäckte jag att jag åter igen har fruktansvärt dålig kondition och flåsa och hade mig. Kan bero på att jag vaknade upp med en allergi attack i morse och det känns fortfarande som jag andas katthår eller nåt. Oavsett vad det är så är det jobbigt och jag har inte kommit hemifrån än. Blir hemma plugg igen, eller ja nu har jag en ursäkt att läsa en bok om omvårdnadens historia bara för att jag kan. Så några uppgifter blir det nog inte. Skapar grunden för i morgon i stället. Då blir det skolans lokaler igen, för då har jag förhoppningsvis fått förra kursen rättad och då blir jag inte så rastlös när jag är där...Väntar fortfarande med spänning.

För tillfället har jag Wordfeudpaus, en lång sådan. 10 matcher som väntar på svar. Alltså för er få som inte vet så är det en beroendeframkallande app till Android och Iphone som liknar Alfapet. Skoj, fast inte nu tydligen. För nu sitter jag och dreglar över Adam Levine (Sångaren från Maroon 5) Har alltid gillat den gruppen, hans sound är ju väldigt speciellt och levererat igenkännade texter som gör att man lockats, men mer har det aldrig varit. Fast det senaste året har han bara blivit snyggare och exremt mycket manligare, en riktigt man och plötsligt så blev hans speciella sound ännu bättre, särskilt eftersom han kör en del solo också. Snyggaste låt och videon med hans röst är ju Moves like Jagger,  den mest aggressiva låten och videon är utan tvekan Wake up call, men jag är ju lite mer av en romantiker så största favoriten någonsin med dem är det senaste videofyndet Never gonna leave this bed, den videon är ju bara så häftig med sin öppenhet.

Tillbaka till kylan, den kylan som ropar nu är det höst, dags att se ut som en isbjörn. Jag drar upp dragkedjan och puffar till luvan som en kudde vid axlen, i snö hade ingen hittat mig. Den är alldels för stor för mig, men vad gör det när jag ändå bara ska stanna här inne och mysa med en kopp kaffe, bra musik och gammal bok. Livet är allt för bra ibland och ibland kan det till och med bli ännu bättre

Inga kommentarer: