onsdag 18 augusti 2010

Varför tog jag ut mitt omdömme!!

På mindre än en vecka händer mycket och ingenting. Jag har inte jobbat på kycklingfabriken på en vecka, däremot har jag hoppat in extra på Netto och gjort inventariejobb. Ny erfarenhet som fyllde på lönekassan. Tyvärr är inte min jobbkarriär roligare än såhär. Jag hämtade ut mina omdömen i juni för att jag var dödligt säker på att min situation nu i augusti skulle se annorlunda ut. Fy fan, vad fel jag hade och vad galet bortgjord jag känner mig. För här sitter jag nu, såkallat deltids arbetslös, utan rätt till jobbgarantin, inga stora chanser hos Soc, knappt någon barnomsorg och pengar, ja det ska vi inte ens tala om. Allt är bara en evig jakt på hopp in jobb och ligger även på hos Komvux, trots att jag alltid lovat mig själv att aldrig sätta min fot där. Nu är Dennis på skolan och deltar i den årliga invigningsmiddagen, själv sitter jag här och snörvlar. I morgon bär det av till Komvux för att fylla i lite papper för att hamna på reserv listan. Har legat ner i soffan nästan hela dagen. Kvällen och natten i Nettos kyliga lokaler satte sina spår och en tung förkylning har drabbat mig, igår riskerade jag till och med att tappa rösten. Är det likadant i morgon så skiter jag i att ligga hemma o tycka synd om mig själv, för jag är redan galet trött på att ligga hemma och agera sysslolös. Det är fruktansvärt jobbigt att gå förbi det som varit mitt liv, varje dag, det är jobbigt att hela tiden förklara för min dotter att hon inte ska äta lunch på dagis eller sitta vid någon dator på skolan. Det är sjukt liv att mitt liv inte länge är något liv. Sitta hemma och vänta är fan inte min grej. Studera är min grej, men jag tog ett förhastat beslut för att bli som alla andra som jobbar, men jag är ju inte som alla andra och nu sitter jag här i hopp om att något nytt bemaningsföretag ska ringa och säga att de vill ha mig och om inte det sker så vet jag iaf att jobb väntar mig 3 dar nästa vecka, men det här med att vara deltidsarbetslös är fan inte min grej, men vad gör man inte för att få ordning på ekonomin igen, när ingen av de stora myndigheterna vill hjälpa, då får man hjälpa sig själv!


(På tal om att hjälpa sig själv, här är en fantastisk barnstol som är till salu, mer info hittar du på mina http://minaannonser.bloggplatsen.se/ )

Inga kommentarer: