lördag 7 augusti 2010

Sen fredag, lång lördag, med nånga äventyr.

Jag har sen igår 21:00 sett en stor del av E22:an. Från Brömsebro vid Blekinge gränsen i öst, ner till där E22 möter E6 innan Sveriges sista avfart i söder. Varför, ja en lång historia, men Skåne resan den gjorde jag med Dennis. Vi begav oss mot Malmö och luftkastellet, där Soundflow open air, pågick sen 4 timmar tillbaka. Likt ett vykort som bakgrund med havet och öresundsbron, dansade jag med resten av folket in morgonen och fick se allt från nattligt mörker, tjocka dimmoln och stekande sol som skapade klara kontraster av konturerna på bron. Vackert med andra ord. Vackert landskap, vacker musik och vackra vänner, näst sista helgen på sommarnen, kan det bli bättre?
Sen tog vi med oss Oskar och åkte in till Brus i parken, där vi hade förväntat oss lite Tech-house/minimal för att chilla lite efter natten, morgonen och dagens hårda dans, men shi fick vi. Vi möttes av tonerna av Goa, dark och nåt blipbloppigt dön, gick ju inte att chilla till. Men vi lyckades bränna av mer än 3 timmar där. Lagom till att vi skulle åka började Dj bacid spela, men då var det för kallt för att stanna. En tur hem med massa skratt och ett härligt tant program med massa klassiker fick avsluta vår gemensamma dag som var helt kalasbra. Jag kom hem, helt glömt bort Jämshögs dagen som är i dag och fick mig en liten chock när det stod bänkar som nästan blockerade min port och ännu mer chockerande är att det är fortfarande trubadurkväll och folk som dansar och dricker nedanför, hör dem in. Klockan är 23:27 och här är livat som aldrig för, men jag känner mig inte så livad så jag stannar hellre här inne och hoppas på att det är värt att ha missat den enda dag då det är livat i Jämshög. Nu ska jag förbereda en film och leta efter åt att dricka innan jag kryper ner i min säng och myser med kudden. Röran tar jag i morgon, god natt på er !

Inga kommentarer: