fredag 13 augusti 2010

Ekonomisk kris och kycklingfilé

(Aldrig fel med gratis mat, när man är fattig)
Ja, snart är det slut på sommaren och extra jobbet, men inte sökandet på extra inkomsten. Augusti ut, så länge till har jag timjobb via bemaningsföretaget på kycklingfabriken och jag har jobbat varje tillfälle, vilket är så många gånger att jag inte ens minns när jag började jobba där. Jag sitter här just nu mitt i natten med ca 50 kr i fickan och 12 liter i bilen, thats it. Mamma är galet mad på mig och jag blir ju inte ett dugg trevlig tillbaka då. Sorry mamma, tabbat mig igen, jag vet. Har jag någon plan, nej jag har ingen jävla plan att presentera, bara galet många alternativ. I dag slängde jag ut ytterligare lite trådar att dra i för att se åt vilket håll jag ska luta mig åt. Studier, extra jobb eller fortsatt hopp om att hitta heltidsjobb, jag vet inte vad jag vill, mer än att jag vill ha pengar så livet kan gå runt för oss, nu har jag visserligen en "sambo" och då kommer vi kunna hjälpa varandra, men ja menar tänk om han inte ställt upp och flyttat tillbaka? Dessutom vill jag ha något att göra om dagarna, då framför allt för Nicoles dagisplats skull. Hon får fan inte förlora den bara för att jag förvandlats från student till timanställd inhoppare. Sorligt att det bara är en helg kvar tills hon egentligen ska börja igen och att jag bara har en helg och lite till att förlita mig på att jag kommer lyckas få in foten någonstans. Har inte sett min dotter på en vecka eftersom jag blev inkallad för 3 arbetsdagar denna veckan och då var det inte lönt att åka hem till henne eftersom sista jobbdagen denna veckan är först i morgon och då är det dessutom dagtid som gäller på jobbet (06:40 - 16:15) och som tröst för de värkande lederna efter dagens jobb och den plötsliga inkallningen igen så fick vi ett packet kycklingfilé. Tur kyckling är nyttigt och där tjänade jag nog in min 50 lapp i fickan. Har dessutom startat en ny blogg:
http://minaannonser.bloggplatsen.se/
Där hade jag tänkt sälja allt det jag skulle sålt för länge sen. Nicoles babykläder, vagnar och annat som bara står och inte används och kanske kan inbringa några slantar till en vansinnigt fattig föredetta studerande!

Inga kommentarer: