fredag 26 mars 2010

Skapade en ny skolblogg

Igår beklagade jag mig djupt om hur trött jag var på min profil, trött på allt jävla spring eller osynlighet. Fast tröttast var jag på att skolbloggen, än en gång stod stilla. Jag får tvinga fram inlägg ur de andra. Inlägg de skulle levererat för flera veckor sen, inlägg som fortfarande var under process.
Jag hade släppt dem på grönbete, de fick skriva om vad fan de ville, så länge de levererade något, jag precis som dem har bara 3 krav på oss: Bidra med någon typ text, få det korrekturläst och publicera minst 2 inlägg, var av en skulle vara redovisningsarbete.
Min irritation och snacket med läraren, lyckades visst pressa fram 4 nya inlägg av 3 personer, men när person nr 2 skulle lägga upp sin bild, 20 minuter innan vi slutade för dagen, möttes vi av en motgång, en motgång som jag vägrade se igen.
Sen en månad tillbaka, hade den bloggsidan haft serverproblem som gjorde att vi inte kunde lägga upp våra bilder. Jag kände en inre vägran för att skylta med vår nu mera bleka blogg, med en massa text.¨, utan bilder.
De där två inläggen skulle upp i dag, så på mindre än än 10 minuter skapade jag grunden till en ny blogg, igen. Innan 15:30 var de publicerade. Jag ändrade lite till, sen bar det av hem.
Väl hemma ägnades tiden åt tvätt, bus, packning och slutföra grunden till den nya bloggen.

http://jamshogsfolkhogskola.wordpress.com

Inga kommentarer: