torsdag 24 december 2009

Julafton del 4

Dumma doktorer som inte förstår hur viktig Tramadol är för att jag ska klara av min vardag när jag får såna här smärtsamma anfall. Jag kom hem för drygt tre timmar sen. Jag ringde 112 och det slutade med att jag hamnade på akuten i Kristianstad lagom till Kalles jul. Där satt jag med min torra bulle med massa grönsaker, min juice och bara vänta i min ensamhet på mina provsvar. Timmar gick och smärtan var olidlig. Tänk så är det bara en fis på tvären, gud vad pinsamt, men så var det inte. Efter ha känt och kläm och tittat på ultraljud så kom vi fram till att jag hade rätt med min första teori...En ny cysta. En sån där trevlig blåsa som gör sådär trevligt ont. 5 x 4 cm stor. Tydligen inte tillräckligt stor för operation. Sen hade de inte många doktorer inne med tanke på att det var julafton, så de ville inte operera. Hon skickade hem mig med 2 stycken Tramadol och samma smärta som jag kom med. Det tog ovanligt lång tid för den att verka, nästan 2 timmar. Jag led under hela julmiddagen, det var gott men jag hade svårt att sitta stilla pga smärtan som inte ville ge sig förräns det var försent. Efter maten var det dags för mig att öppna julklappar. Jag fick massa mysiga handukar, glas och massa annat önskvärt. Och jag fick årets julklapp för en mamma: Nicole fick vattenkoppor! 3 år och redan fått det överstökat. Ju tidigare i livet dessto bättre. Nu sover hela famljen, utom jag. Jag kan inte är för full av energi, glädje och lycka över att min smärta är borta och sitter och myser till julmusik med en het glöggmugg i handen.

Inga kommentarer: