torsdag 20 november 2008

Hemma för vård av sjukt barn

För första gången har jag varit tvungen att vara hemma från skolan. Nicole har betett sig jätte konstigt de senaste dagarna då hon vaknat mitt i natten o bara gråtit eller inte kunnat somna om förrän vi ska gå. Varje gång har ja frågat på dagis om det märkts nåt så har svaret varit nej. Men igår ringde dom vid 15 tiden och sa att det var nog bäst att Nicole blev hämtad för hon hade bestående feber. Hon såg blek och hängig ut och vi begav oss direkt till skolan för att säga till Philip att jag inte skulle komma idag. Hon var jätte seg hemma och verkade längta i säng. Väl i säng var de som de andra nätterna med att hon vaknade upp hela tiden och var jätte varm, näsan rann och hon var förvirrad. det var tur tuttsi och coffie var här annars hade jag inte hört henne snyfta utan reagerat först när hon hade skrikit, men nu hann jag in innan hon vaknat helt. Hon var så söt när hon sov, armarna rörde sig okontrollerat som på en nyfödd bebis, pga nästäppa spotta hon ut nappen för att andas för att sedan med en sne hand putta tillbaka den i sömne. Men hon vaknade inte mer efter 03 och sov ändå till 08. Hon var ganska förvirrad hela morgonen och hela ansiktet var som ett stort frågetecken vid lunchtid då det var dags att sova...-Varför är jag inte på dagis..hmm. Hon åt åt nästan ingenting under dan och sova, ja det blev inte så mycket det heller eftersom näsan rann. på eftermiddagen varit hon mindre förvirrad men mer gnällig. Ingen feber men näsan rann och hon dregla dessto mer. När Tuttsi hade varit här på snabb visit så hade hon varit glad o ganska pigg. När det var dags för middag slukade hon nästan allt. Men sen var det som hon blev plötsligt trött och visste inte vad hon ville. Men efter lite gnäll gick hon frivilligt i säng redan 19:45. jag pussade henne på på pannan..hon var varm igen. Nu blir det att vänta och hoppas på att hon inte vaknar i natten utan får vila ut i lugn och ro så hon orkar vara på dagis i morgon....


Inga kommentarer: