lördag 19 februari 2011

Sportlov för vissa, skolarbete för andra


Ja hade jag bott kvar i Blekinge/Skåne hade jag som många andra legat hemma och pillat navel nu och bar jublat över ledighet...eller vänta, det gör jag ju redan!Fast inte av samma anledning dock. Jag jublar för jag har en gnutta helgledigt från studieenheterna (en personlig paus i stressen) efter att ha slutfört min senaste med bravur och beröm, men till skillnad från mina södra vänner så är jag tillbaka i skolbänken hela nästa vecka och sliter åter med en ny enhet och hoppas självklart på att kunna leverera samma resultat. Förutom det väntar ett -Hej och välkommen möte på min kommande praktik plats V.9, lite utkast som ska publiceras, kanske en Nicolepappa som ramlar in och förhoppningsvis en sjukt massa solsken, både värdemässigt och själsligt, men som sagt ingen rast ingen ro eller jo sinnesro...hoppas jag.



Försöker i stunden underlätta denna sinnesro med att städa min lägenhet som jag på Twitter beskrev som - Mitt
hem liknar ett stökigt konstverk...Vackert, men ändå så förfärligt..
har lyckats beta av 2 av 5 stökiga områden, innan jag gav upp för att påminnas om att det faktiskt är fredag. Så här sitter jag, med min Spotify och minns och njuter av nattens bitande kyla som gnager på mina fingrar (har fönstret öppet) och bara undrar vad som kommer ske här näst. Ja man vet aldrig med mig, men nu vet ni typ vad som kommer ske då hemlandet har Sportlov och jag har plugg *haha* Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll! :)

Inga kommentarer: