torsdag 30 augusti 2012

Nej nu får "semestern" va slut!

Här sitter jag, hungrig som ett as, men utblandad medicin, katrinplommonjuice och russin får va min lunch. Trodde dock att jag skulle vara helt utslagen vid det här laget, men nej plötsligt är jag på hugget. Sitter och söker jobb nu i 3-4 olika kommuner. Har liksom tröttnat på att gå hemma i väntan på enhetschefernas möte här i Säffle, jag vill jobba nu!
Jag kastar mig verkligen ut i ett stort och nästintill okänt vatten. Uppgifterna, ja de klarar jag, men kommunerna jag söker till, kan jag inte så bra och som inte det vore nog vet jag inte om bilen blir normal efter den 13:e eller om jag verkligen måste bli en pendlare...Trots att inget är bestämt så är jag redan nervös. En av mina "sommarkollegor" frågade mig innan jag sluta, om detta kommande jobbsökande skulle innebära en flytt från Säffle kommun?
Hell no, här ska pendlas!
(Det ger faktiskt vuxenpoäng att pendla)

Inga kommentarer: