torsdag 30 augusti 2012

Mage till salu!

Då var det dags igen, kramp, oro och tungt. Visst, jag har slarvat med mängden medicin, så jag får väl skylla mig själv, men det är inte enbart mitt fel. Jag skyller på sjukvården också. Det är snart 3 månader sen utredningen om min mage skulle avslutas, men så blev det inte. Dietisten vågade inte ge mig några specifika råd eftersom hon inte vet vad min ohälsa i magen beror på. Ovissheten gör vardagen en gnutta svår eftersom jag vill äta som alla andra, men nått i alla andras föda gör mig sjuk...vad det är verkar förbli ovisst länge till. Som ett skavsår försöker jag plåstra om det, men ingen föda hjälper just nu, ingen motion. Jag överväger att fasta, ensam och hemma. På sjukhuset var det lätt, då man var omringad av ett 20 tal personer som såg till att man inte fuskade och peppade mig att låta bli föda och dricka de äcklicka medicinerna till spygränsen. Jag blev friskare än någonsin, men nån gång måste man gå tillbaka till föda efter att ha fastat och gör man det utan de rätta visdomsorden är man tillbaka i samma karusell av värk och oro i magen igen...Krampen kan liknas vid extremt kurr i magen, hungerkänsla och uppblåsthet. Fast jag är inte hungring, åt nyss...Fast på ett sätt är jag glad att det händer nu, för då har jag förhoppningsvis hunnit få tillbaka 90% god maghälsa tills pojkvännen återvänder. Det är mitt mål i alla fall. Hejar du på mig?

1 kommentar:

Anonym sa...

Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It really useful &
it helped me out much. I hope to give something back
and aid others like you helped me.
My web page - Abc Warehouse