söndag 27 november 2011

Första advent -Det vattnas i munnen efter påskmust!


Men den har jag ju lovat Nicole att vi skulle öppna i morgon. Trots den tidigare (antagligen outtalade) ångesten jag haft inför julen och dagens Första advent de senaste månaderna, känns det nu helt okej att julmånaden är på ingång. Julmånaden har alltid varit viktig för mig, för oss. Jag är uppvuxen med stora doser av jultraditioner och nu känner jag mig naken, ensam. Inte för att jag är singel, inte för att jag inte har så mycket julpynt, inte för att årets julmånad består av studier. Nej, det är nåt annat som fattas....Dagen i dag blev bra och en perfekt förberedelse på denna söndag som nalkas. Vi var på Eriks hjälpen och handlade en julduk, en gardin och en grej att hänga på dörren. I morgon står korv,köttbullar och en hemlig överraskning på menyn. Självklart åker den iskalla julmusten, de smarriga pepparkakorna, julpyntet vi gjorde i dag på biblioteket och en massa julmusik. En förväntan har byggts upp och det pirrar i magen av förväntan. Särskilt när man redan nu är sugen...precis som på julafton då man längtar efter sina julklappar man varit och klämt på under granen i smyg.
Jag har en känsla av att även om jag inte trodde det innan, så vet jag att detta kommer bli en helt fantastisk första advent med den jag älskar


Inga kommentarer: