tisdag 24 november 2009

Denna veckan =stressfaktor nr 1

Denna dagen blev inte alls som planerat. Fast det blev förvisso inte gårdagen heller, men ändå. Jag kom till skolan med inställning att jag skulle mala mig igenom en bok som ska ingå i min redovisning. Men jag var redan en halvtimme försenad och efter att ha läst några viktiga mejl så var det rast. Jaha, då får jag väl sätta igång efteråt. Hahah, nej i dag var det visst den 24:e, det betyder ju att Agneta Sjödin skulle dyka upp i dag för att hålla en föreläsning om hennes bok. Okej då blev det inget läsande på lite mer än en timme heller. Efter det så försökte jag och Dennis ragga tag på Studio 54 filmen så vi kan ha lite filmkväll innan den stora kvällen på fredag då vi ska vara uppklädda för karlshamns största händelse. Sen efter det nalkades profilmöte som gick åt skogen, en av lärarna blev fett lack på vår inställning,men det pallade vi inte bry oss om. Vi gör det vi ska och när vi gör det, gör vi det bra! Nu har jag haft fullt upp med att renskriva lite utav föreläsningen, läsa några sidor i boken och fixa och dona med mitt upplägg för kommande projekt.



I morgon ska jag fotograferas inför min roll som städerskan Conzuela i filmen Hollywoodfruar i Jämshög. När grabbarna hade tänkt det vet jag dock inte, för jag måste i väg på eftermiddagen och skaffa lite material till projektet och sen ska kanske Dennis rätta till min katastrofala frilla. I morgon kommer dessutom pengar att rulla in igen. Då blir det till att betala räkningar, lägga undan pengar och beställa biljett till nyårsresan som jag fortfarande hoppas blir av. Läsa bok och städa där hemma. Lägga in bilder lite här och där. I värsta fall börja skriva i min bok jag helt förträngt nu när allt var så bra innan. Minns ni den, Du är min dagbok. Jag börjar frukta att man måste öppna den igen och förklara i den vad som har hänt. Men än är det för tidigt att avgöra och när tusan ska jag ha tid för det?



Sen är det torsdag. Då nalkas minst två halv färska artiklar på skolbloggen. Filmkväll med Dennis och sista planeringen inför helgen och han lämnar sina prylar. Läsa sjukt mycket i boken och självklart Fringetv med Phille. Och detta är vad jag vet kommer hända, men mer lär det ju bli. i värsta fall börjar inspelningen av filmen Hollywood fruar i Jämshög, då ska de låna min lägenhet också. men får se.



Fredag. Ja om jag inte misstolkat, så blir det en gemensam dag på skolan, där vi ska få lära oss Tecken som stöd eller ja det märker vi vad det blir. Läsa bok, Packa en väska till Nicole och låta henne åka till Tyringe. Städa och fixa käk. Dennis ramlar in så fort han slutat jobba och sen blir det sminkning och förberedelser innan vi slår ihop oss med alla mysiga internatare och beger oss till Karlshamn för Studio 54 och dansa röven av oss i våra fina outfits.




På lördag kommer vi inte ha tid att vara bakis. Då bär det av till Malmö. Det som från början bara var min grej. Ta bilen ner till malmö, stampa och träffa Phille när han jobbar, är nu mera ett event som lockat minst 5 stycken bara från skolan!! Galet! Nu ligger pressen tät i luften, vi försöker hitta det ultimata sättet att ta oss ner billigt och bra. Sammanlagt kommer jag dra dit minst 12 vänner som aldrig eller sällan varit på stamp och framför allt inte med mig. Så stamp i 10 timmar, antagligen det sista detta året i södra Sverige så det gäller att passa på!





Lagom till att man rullat hem på söndagen, kan man tro att det är dags att dö en stund, men nej ytterligare en dag jag inte har tid med det. Har typ lovat att skriva lite om Jämshögs julmarknad som nalkas på eftermiddagen. På kvällen kommer min familj med Nicole och vi ska ha 1 advent fika och de ska komma med lite mer matererial till mitt skolarbete. Klockan lär bli en del innan man kommer i säng så för en gång skull kanske till och med jag själv förstår, om jag skulle lyckas försova mig nästa måndag hahah!

1 kommentar:

Andreas sa...

Ta det lugnt vännen. Allting ordnar sig :) Och känner du stressen komma så bara stanna upp och ta tio djupa andetag. Sånt brukar funka :) Och behöver du hjälp med något så hugg tag i mig och fråga ^^ Det ordnar sig ska du se =)